Friday, November 5, 2010

Sama2 Susah,Sama2 Paham ok..

ni meh cni nak cite ckit..
masih ag dlm mood banjir.. masih ag dlm mood tension..
t'utamanyer,mslh air..
hah! ni la yg ak nk cite ni.. AIR ye..
d'ulangi,AIR..

OK.. camni.. skrg ni mmg tgh krisis air.. sume org dok b'jimat2 pakai air..
ak pon skali mandi juz gne stgh baldi air..
klu bsuh rmbut,ak pkai 1 baldi..
cukup r.. korg nk psoalkn cmne ak mandi tu lantak korg r ek..
ak ni juz bpada2 n bjimat2 coz nk dpt sebaldi air tu pun ak kene ssh pyh beratur n berebut2..
(nmpk cam x cun lak ble sbut b'rebut2.. hohoh!)

then dgn air yg ckit ni la ak guna utk mandi,wuduk n basuh2 ape ag yg ptut..
ok done.. cukup smpai d'ctu ak bgtaw sgle sifat2 tgungjwb ak t'hdp situasi ni..
(hoohohohohoho!)

yg ak nak sound skrg ialah....
jeng3....
hohoh..
ni hah.. pasal mereka2 yg x reti2 nk bjimat ngn air..
adoyai.. LETIH!
letih btul tpksa mngadap mnusia2 yg cmni..
da r air xde,bekalan pun terhad je.. 1 tgki air yg water supply dok isi ari2 tu,adalah utk d'kongsi bersama2 dgn warga2 kolej kediaman ye..
xde pon pakcik tu ckp kt korg cmni,
'hah,korang mandi la puas2 ye. air ni bapak korang yg kirim soh bg kt korg..'

d'ulangi,PAKCIK TU XDE CAKAP CAMTU EA..

so,korang x yah r jd cam babun yg mcm x pnh dpt air..
mandi kt dpn tangki tu,sambil wat pesta buih..
guna air b'baldi2,sbb nk basuh badan korg yg agaknyer tebal bebeno daki2nyer tu..
then,bg mereka2 yg keje mhabeskn air..
ak sgt pelik,asal tiap minit je,muka ko yg amik air..
asal g tangki tu je,muka ko yg amik air..
asal ak lalu dpn blik ko je,muka ko yg g amik air..
yg ak pelik lg ea.. asal ak lalu dpn blik ko,punyer r basah bagai lantai dpn bilik ko tu..
ko watpe r?? byk air ko buang..
berak dpn bilik ke?? g basuh lantai bilik ke???
xpun basuh kaki tiap kali ko kuar msuk blik??
wahhhhh.. ko byr ke air tu wey???
rilex je ko gne air tu s'suka ati ko..
adoi.... pening2..

kita ni skg tgh sama2 susah.. so pk r psl owg len gak..
jgn jd selfish k..
sekian,terima kasih..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...