Monday, February 20, 2012

Haruskah Diuji...

Tiba2 terkeluar idea nak letak tajuk entry camni.
Tapi tak tahu la kenapa.. Dan tetiba teringat dekat lagu ni..
Korang ingat tak?


Farish - Haruskah Diuji

Telah kuhebahkan
Rinduku yang lesu ini
Tertutup mastuli
Namun mustika
Cintaku terus membara

Walaupun tenggelam
Cinta yang dalam membeku
Di selendang arus
Namun mutia
Rinduku masih menyala

Biarkan tidak terlintas
Hasrat cinta tertutup ini
Untuk sorak dan isytihar di hatimu
Mungkin kerinduan
Belum kau peduli
Haruskah diuji

Namun pernah terkandas
Hasrat rindu tenggelam sepi
Mengumum dan merayu terhadapmu
Bukti kerinduan
Masihkah kau sangsi
Perlukah diuji 



Aiceh,macam nak mula drama tv pulak kena ada lagu start.

Saat aku tulis entry ni,time ni tengah azan asar kat Muar.
Tahu tak antara waktu azan dan iqamah adalah antara waktu2 mustajab untuk berdoa?
Mesti ramai yg dah taw..
tapi sape2 yg tak tahu tu,lepas baca doa selepas azan,jangan lupa berdoa lah apa2 dekat Allah k..
Inshaallah,doa itu diberkati..

Haih,bila2 masa pon kita berdoa allah pasti dengar la sayang..
Oleh itu,never stop praying..
Jangan tinggal solat jugak ok.. Sebab solat itu juga adalah doa..
Kalau kita tinggal solat,apa lagi yg tinggal untuk kita.... :'(

Eh saya macam tunjuk baik je?
Takde la.. Cuma berpesan2..
Kerana doa itu adalah senjata orang islam..
Doa itu adalah kekuatan kita..
Andai satu hari nanti allah menguji kita dengan dugaan yg berat,tak ada apa yg boleh menolong kita selain berdoa kepadaNya...

Betul ke saya akan diuji?
Ya,setiap orang akan diuji.. Kalau tak hari ni,mungkin esok lusa..
Tapi sebenarnya,tiap saat kita akan diuji..
Ini adalah kehidupan sahabat2ku..
Hanya syurga allah yg menjanjikan kesempurnaan..

Tapi mengapa allah menguji kita?
Susah nak terangkan dekat sini,padahal hati ni menyimpan 1001 rahsia dan pengertian..
Mungkin kerana ini adalah hubunganku dengan allah..
Hanya kami berdua saja yg tahu...

Teringat hadith yg diambil dari blog seorang sahabat...:

Ketika Allah rindu pada hambanya, Ia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yg isinya adalah ujian. Dalam hadits kudsi Allah berfirman. "Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya karna Aku ingin mendengar rintihannya." (HR Thabrani dari Abu Umamah)




Terus terang aku menanges bila terbaca hadith ni..





ya allah..
hanya rahmatmu yang ku harapkan,maka janganlah engkau biarkan diriku terlepas dari kasih sayangmu sekelip mata pun dan perbaikilah selalu keadaanku..
tiada tuhan selain engkau......













Aku juga merinduimu ya allah...... :'(




Ya allah,tabahkanlah hati ini............

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...