Tuesday, April 24, 2012

Jodoh Kita


The Holy Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) said:
 "A Muslim man can acquire no benefit after Islam greater than a Muslim wife who makes him happy when he looks at her, obeys him when he commands her, and protects him when he is away from her in herself and in his property."


Alhamdulillah,ramai kawan2 aku yang nak nikah tahun ni.. Kalau yg belum nak menikah pun,ramai jugak yang dah bertunang.. Rasa bahagia sangat bila tengok orang lain bahagia..
Entah bila la turn aku nak sampai ye.. haha,lama lagi kot.. Jauh lagi perjalanan.. Semuanya aku serahkan pada yg Esa..


Kalau dulu asal bercouple2 je,mesti tahap kegatalan nak kahwin tu membuak2.. Apsal entah.. Sebab nafsu kot.. Hahaha.. Eh sekarang pun keinginan tu still ada la.. Sape la yg tak nak kahwin woi.. Ada orang yg jaga.. Ada orang yg boleh bimbing.. Ada orang boleh belai2..





Tapi bila fikir balik,aku ni masih muda.. Masih banyak yg perlu aku sediakan sebelum melangkah ke alam perkahwinan.. Iman dan amal itu penting.. Takkan la aku expect nak dapat jodoh yg baik2 kalau aku sendiri tak mampu beri yg terbaik untuk cinta hati kita yg paling agung,Allah swt..


Biar la saat2 aku bersendirian tanpa sesiapa ni,aku isi dengan perjuangan aku dalam mencari keredhaan dan kasih sayangNya.. Sesiapapun yg telah Dia tetapkan sebagai jodoh aku,akan aku terima dgn sepenuh hati.. Allah lebih tahu apa yg terbaik buat aku.. n semoga Allah juga sentiasa membimbing dan memelihara jodohku itu,agar dia juga terus berjuang untuk menjadi calon imam yg baik untukku...





Allah swt says: And of His signs is that He created for you from yourselves partners to find solace in them and He made between you love and mercy.

2 comments:

hanabunga said...

Nice entry :)
Umur berapa ya?kalau 24 ke atas dah sesuai kawen dah hihi :3

Why Farouk said...

hahaha.. muda lagi.. nanti umur 24,saya buka pintu untuk sesiapa yg nak masuk meminang.. kih3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...