Friday, January 4, 2013

Boring? We Eat Then.

Kita ada satu tabiat yang bila mana bila kita sedih, kita akan makan. bila kita marah kita akan makan. Bila kita boring pun kita akan makan. Bila kita lapar apatah lagi. Tulah puncanya perubahan fizikal dan kesihatan bila kita tension or bahagia.

Dan nafsu makan tu bila datang, bukan calang2 makanan yg dipilih. Semuanya sedap dimulut, punah di perut.

 
 nak jadi macam ni?


 atau macam ni?


 
ke nak jadi yg macam ni? *sengaja letak pic besar*

 
 Teringat dekat sorang penasihat perubatan dekat unit kesihatan UiTM segamat. Dia pesan, kenapa fikirkan sedap mulut sedangkan rasa nikmat enaknya makanan tu sementara je. Kesian dekat perut yg akan menanggung segala kesan jangka panjang. Betul jugak kan? Kita fikir sedap je. Penah fikir derita badan kita ni?

So peeps! Tukar mindset kita. From;

Eat When Boring  (X)

Healthy Food is Boring  (X)


To;

EAT BORING AND BE HEALTY






 
who want to? bye!

2 comments:

Kuasai Minda said...

Tabiat makan yang keterlaluan memang mengundang padah...

Why Farouk said...

betul! tapi orang malaysia memang suka makan.. haih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...