Thursday, January 31, 2013

Do I Need Braces?


Salam semua.

Kali ni aku nak cerita pasal braces. Ok, aku bukanlah pemakai braces. Cuma aku ada pasang niat nak pakai. Tapi tak tahu la bila dapat pakai. Umur dah lanjut dah. Takut braces belum bukak, dah kena naik pelamin. Trololol. Sorry uollz, iollz memang suka fikir pasal masa depan. Pffftttt.

Selalunya orang pakai braces sebab gigi tak rata. Memang common problem selalunya disebabkan gigi yang tak rata. Tapi tahukah anda braces juga boleh dipakai jika ingin membetulkan gigi yang rata tapi kedepan. Kedepan? Ok ok.. aku sebut jela.. hurmmm.. Jongang la senang cakap. Puas hati? Cisssss..

Gigi aku memang rata, xde senget benget, tumbuh teratur. Ada la jugak yang puji gigi aku. Maybe sebab aku kalau senyum memang lebar sampai nampak semua gigi. So terserlah lah gigi tu. Tapi tak tahu la kalau selama ni diorang nganjeng je. Huh. Tapi aku ada satu masalah tentang gigi, iaitu, haih…. Kena cakap lagi.. Jongang.. Ye, aku ada gigi yang jongang…….sikit.. Huwaaaaaa..

 nampak tak? nampak tak?


ok senang kata gigi aku ada masalah yg C tu..



Bukan tak bersyukur dikurniakan gigi yang rata, tapi tahukah anda, gigi yang jongang ni mendatangkan kesan kepada rahang, gigitan dan juga errrrr.. senyuman? Bab2 tergigit mulut sendiri ni memang biasa dah. Tapi takde la selalu sebab takde la teruk bebenor jongang aku ni. Tapi aku paling penat bila bab rahang aku ni.. Rahang rasa lenguh sangat and tak selesa sebab kena control gigi dan senyuman. Muka pulak bila tak senyum  akan nampak garang. Tapi bila senyum, gigi harus terserlah dan perlulah cover dan ianya sangat tidak selesa. Aku pulak jenis yang suka senyum lebar and tergelak besar. Time tu, habis semua bersepah pegi mana entah senyuman control ayu yang selama ni aku cover dengan penuh semangat.


halah halahhh.. Lebar betoi aku gelak. Cover sikit gigi tu Why.. -.-"

So sebab tulah aku terasa nak pakai braces. Nak bagi tegak sikit gigi ni. Tapi tak tahu pula kos dan tempoh pemakaian kalau gigi yg ada masalah macam aku ni. Inshaallah ada rezeki maybe aku pakai. Masih lagi berfikir, tapi rasanya aku serius. Hohohoi..

Ok la.. Till next babeh. Daaaaa..

9 comments:

Qistina Sumaiya...(^_^) said...

Pnh niat nak pakai..
tapi ianya tak semudah yg disangka..
menyakitkan, hilang selera makan..
nak makan pun kena cover..

my frend pun ada bracesnya tercabut sbb makan kerepek ubi tau..

Aesya Zealous said...

cantik je gigi awak tuuuuu.. hehe. tapi kalau xberapa jongang sgt, bolehlah kot. xdela lama sgt pakai braces. kekeke.

btw, u have very nice smile :)

Al-Azrul Iqmim said...

dah lawa dah..xpyah pkai la kot :)

Why Farouk said...

hurmmmm.. ni yang takut nak pakai neh..

Why Farouk said...

hehe.. tq sayang.. :)

Why Farouk said...

yeke.. hehe.. tq :)

Stevo said...

Kiut je aku tgok..xpyh la pakai braces..

Why Farouk said...

yeke? hurmmm.. thanx :)

Anonymous said...

Dah pkai ke ? Rasenye kite mempunyai mslh yg sama. Kalu jongang xteruk sgt tempoh pemakaian braces pun xlama eh ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...